Przetarg
45. Przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap I – przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz wykonanie nowego wejścia do budynku od strony północnej dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.
termin składania ofert: 02.10.2019
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie: Przebudowa pomieszczeń
Izby Przyjęć oraz montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap I –
przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz wykonanie nowego wejścia do budynku od strony
północnej dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których
działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie
marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej
kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez
zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli
przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Ogłoszenie nr 598636-N-2019 z dnia 2019-09-17 r.
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
1 z 18 2019-09-17, 15:22
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać
adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie,
krajowy numer identyfikacyjny 81073345400000, ul. Jagiellońska 44 , 70-382 Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914329500, , e-mail biuro@spzozmswia.szczecin.pl, , faks
914329501.
Adres strony internetowej (URL): www.spzozmswia.szczecin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów
plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z
innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za
przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania
odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod
adresem (URL)
Nie
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
2 z 18 2019-09-17, 15:22
http://bip.spzozmswia.szczecin.pl/zamowienia-publiczne-powyzej-30-000-euro/roboty-budowlane
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia
Nie
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod
adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików,
które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod
adresem: (URL)
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
3 z 18 2019-09-17, 15:22
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz
montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap I – przebudowa pomieszczeń Izby
Przyjęć oraz wykonanie nowego wejścia do budynku od strony północnej dla SP ZOZ MSWiA w
Szczecinie.
Numer referencyjny: 45/2019.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu
do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: Przedmiot zamówienia: przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz montaż systemu
monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap I – przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz
wykonanie nowego wejścia do budynku od strony północnej dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.
Zakres zamówienia 1.Zamówienie polega na przebudowie istniejących pomieszczeń Izby Przyjęć SP
ZOZ MSWiA w Szczecinie wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi oraz wykonaniu nowego wejścia
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
4 z 18 2019-09-17, 15:22
do budynku od strony północnej na podstawie projektu budowlanego i wykonawczego pn.
„Przebudowa wejścia do Izby Przyjęć wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi dla SP ZOZ MSWiA
w Szczecinie” wykonanego przez ATΞLIΞR PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA KRZYSZTOF
KALERT oraz decyzji o pozwoleniu na budowę Zakres robó obejmuje pomieszczenia Izby PrzyjęćSP ZOZ MSWiA w Szczecinie wraz z pomieszczeniami towarzysząymi –pom. nr 0/01 do nr 0/12
oraz częśiowo pom. 0/13, 0/15, „oczekalniępomocniczą”, izolatkęwraz ze śuząfartuchowąi WC,
szatnięistniejąą(pom. 0/19) wraz z sąiadująymi z niągabinetami –zgodnie z rys. PB/A/04A –Projekt budowlany –Architektura. Zakres prac nie obejmuje wykonania wentylacji mechanicznej,
nawiewno –wywiewnej i zwiąanych z niąprzebić któa objęa jest osobnym postęowaniem. Zakres
prac obejmuje wykonanie konstrukcji ramy R1 pod centralęwentylacyjną Zakres robó obejmuje
naprawęi malowanie śiany w miejscu wykonanych robó: przebićzwiąanych z wykonaniem
zaprojektowanej wentylacji mechanicznej, wymianądrzwi oraz projektowanątablicą„1” w
pomieszczeniach zaplanowanych do przebudowy w kolejnych etapach, dot. m.in. pom. 0/13, 0/15 oraz
„oczekalnia pomocnicza” zgodnie z rys. PB/A/04A –Projekt budowlany –Architektura. Zakres prac
nie obejmuje robó zaplanowanych do wykonania w drugim etapie, tj. wykonania: toalety dla
niepełosprawnych, adaptacji gabinetó na izolatkęwraz ze śuząfartuchowąi WC, modernizacji
szatni istniejąej (pom. 0/19). Zakres robó nie obejmuje pomieszczeńznajdująych sięw
projektowanej częśi socjalnej dla pracownikó SP ZOZ MSWiA w Szczecinie –pom. nr 0/20 do nr
0/33 –zgodnie z rys. PW/A/02 –Projekt wykonawczy –Architektura. Zakres prac nie obejmuje
wykonania wiaty i izolacji fundamentó. 2. Projektowany zakres robó: 1) roboty rozbiókowe i
demontażwe, 2) nowa aranżcja wewnęrzna śianami działwymi, 3) wykonanie otworó w
śianach konstrukcyjnych, 4) udrożienie, budowa i podłązenie poszczegónych pomieszczeńdo
wentylacji grawitacyjnej, 5) wykonanie zabezpieczeńp. poż, 6) przebudowa wewnęrznej instalacji
wod. –kan., c.o., elektrycznej, zasilania i ośietlenia, ośietlenia ewakuacyjnego / awaryjnego, 7)
rozbudowa instalacji gazó medycznych, 8) wymiana stolarki drzwiowej, 9) budowa nowej
wewnęrznej rampy, 10) roboty wykońzeniowe w zakresie posadzek, śian i sufitó.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45215140-0
45332000-3
45310000-3
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
5 z 18 2019-09-17, 15:22
45400000-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita
maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art.
134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego na podstawie odrębnej
umowy zawartej w trybie zamówienia z wolnej ręki udzielonego w oparciu o dyspozycję
wyartykułowaną w treści art. 67 ust. 1 pkt 6 uPZP. Maksymalny zakres zamówień uzupełniających
wynosi 10% zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające dotyczą zwiększenia zakresu
robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta
umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2019-12-11
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
6 z 18 2019-09-17, 15:22
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne
lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca łącznie wykaże,
że: a) wykonał należycie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej
dwie podobne roboty budowlane zrealizowane w budynku użyteczności publicznej, w tym min.
jedną robotę budowlaną zrealizowaną w obiekcie służby zdrowia, o wartości brutto nie mniejszej
niż 100 000,00 złotych – każda z nich. Za jedną podobną robotę budowlaną Zamawiający uzna
robotę polegającą na przebudowie lub remoncie i obejmującą swoim zakresem branże: budowlaną,
elektryczną, wodno – kanalizacyjną, W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek,
Wykonawcy składający ofertę wspólną, mogą spełniać łącznie. b) dysponuje lub będzie
dysponował zespołem osób spełniających wymagania dot. kwalifikacji i doświadczenia
zawodowego oraz posiadających uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: -
kierownik budowy: Uprawnienia: do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń. Doświadczenie: co
najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w
zakresie kierowania robotami budowlanymi jako kierownik budowy (okres pięcioletni
doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała
robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia), w tym pełnienie
samodzielnej funkcji technicznej przy przebudowach lub remontach budynków kubaturowych.
Należący do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. - kierownik robót budowlanych w branży
sanitarnej: Uprawnienia: do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,
gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń. - kierownik robót budowlanych w
branży elektrycznej: Uprawnienia: do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
7 z 18 2019-09-17, 15:22
elektroenergetycznych, bez ograniczeń. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi
spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości. UWAGA: na podstawie art. 104 ustawy z
dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) osoby, które
przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania
przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień
budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy
będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne
funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą
również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na
zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający
zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez
Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 4.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,
musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
8 z 18 2019-09-17, 15:22
Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i art. 24 ust. 5 pkt 1
uPZP.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy
Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa
wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU
WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ
SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA
SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3
USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPZP, 2) oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPZP
(załącznik nr 3 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
9 z 18 2019-09-17, 15:22
postępowaniu o udzielenie zamówienia, 3) dokumentów wymienione w § 5 pkt 1 –9
rozporzązenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajó dokumentó, jakich
moż żąaćZamawiająy od Wykonawcy w postęowaniu o udzielenie zamóienia (Dz. U. z 2016
r., poz. 1126), dotycząych innego podmiotu na któego zasobach Wykonawca polega, celem
potwierdzenia spełienia warunkó udział w postęowaniu, niezależie od charakteru prawnego
łąząych go z nim stosunkó prawnych.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1
USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
dokumenty (załącznik nr 4 do SIWZ), 2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami (załącznik nr 5 do SIWZ),
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2
USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile nie
wynika ono z ustawy albo z innych dokumentów załączonych do oferty, lub dokumentów, o
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
10 z 18 2019-09-17, 15:22
których mowa w art. 26 ust. 6 uPZP, 3) dowód wniesienia wadium, 4) zobowiązania innych
podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia (w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych),
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie
złotych: dziesięć tysięcy 00/100 zł). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu
składania ofert w jednej lub w kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1)
pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział
Szczecin, nr konta: 70 1130 1176 0022 2137 2520 0001, z dopiskiem: „Wadium nr postępowania:
45/2019”. Wiążąa jest data uznania rachunku Zamawiająego, 2) poręzeniach bankowych lub
poręzeniach spółzielczej kasy oszczęnośiowo-kredytowej, z tym ż poręzenie kasy jest
zawsze poręzeniem pieniężym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręzeniach udzielanych przez podmioty, o któych mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsięiorczośi (Dz. U. z 2016 r. poz.
359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wnoszone w formie poręzeńlub gwarancji: 1)
oryginałdokumentu potwierdzająego wniesienie wadium, winien zostaćzłżny w kasie
Zamawiająego, a do oferty przetargowej Wykonawca winien załązyć w oddzielnym opakowaniu
(tj. w sposó niezłązony z ofertą, kopiędokumentu potwierdzająego wniesienie wadium, 2) musi
obejmowaćcał okres zwiąania ofertą 3) powinno byćwystawione na Zamawiająego, 4)
koniecznym jest, aby gwarancja lub poręzenie obejmował odpowiedzialnośćza wszystkie
przypadki powodująe utratęwadium przez Wykonawcę okreśone w art. 46 ust. 4a i 5 uPZP.
Wadium wniesione w tej formie musi byćbezwarunkowe oraz realizowane na pierwsze żąanie
Zamawiająego. 4. Zamawiająy, niezwłcznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub
unieważieniu postęowania, zwrói wadium wszystkim Wykonawcom z wyjąkiem Wykonawcy,
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
11 z 18 2019-09-17, 15:22
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a uPZP. 5.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium
na podstawie pkt 13.4. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia
żądano. 7. Zamawiający na podstawie wniosku Wykonawcy, który wycofał swoją ofertę przed
upływem terminu składania ofert, niezwłocznie zwróci mu wadium. 8. Wadium wniesione w
pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na
którym było ono przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji
bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 9. Wykonawca traci wadium wraz z
odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia
publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 3) Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPZP, z przyczyn leżących po jego
stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w
art. 25 ust. 1 uPZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPZP, pełnomocnictw lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPZP, co spowodowało
brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 4)
Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
przewidzianym terminie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
12 z 18 2019-09-17, 15:22
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w
postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie
katalogów elektronicznych:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
13 z 18 2019-09-17, 15:22
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do
sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na
jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
14 z 18 2019-09-17, 15:22
Cena 60,00
Gwarancja jakości i rękojmia za wady 20,00
Wysokość kary umownej za przekroczenie terminu realizacji zamówienia 20,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez
przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego
przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje
nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
15 z 18 2019-09-17, 15:22
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą
odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez
zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji
elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości
postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
16 z 18 2019-09-17, 15:22
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwości zmiany umowy. Zmiany zawartej umowy mogą
nastąpić w formie pisemnego aneksu w następujących przypadkach: 1) zmianie ulegnie stan prawny w
zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania
zamówienia lub wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, np. z uwagi na zmianę stawki VAT
(wynagrodzenie może być odpowiednio zwiększone lub zmniejszone w zależności od tego jaka będzie
zmiana stawki podatku VAT), 2) zmiany będącej następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub dokonanie przez
Zamawiającego zmiany w technologii wykonania robót, 3) zmiany będącej następstwem działania
organów administracji publicznej, w szczególności: przekroczenia określonych przez prawo terminów
wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 4) braku dostępu do mediów na skutek
awarii w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania
przedmiotu umowy powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, proporcjonalnie o
czas trwania awarii, 5) jeżeli strony dopuściły zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy
dopuszczalna jest także zmiana postanowień umowy obejmująca wydłużenie terminu ważności
zabezpieczeń. Jeżeli strona trzecia, od której zależy przedłużenie ważności zabezpieczenia nie wydała
zgody na takie przedłużenie, Wykonawca zobowiązany jest skorzystać z innych form zabezpieczenia,
6) pojawienia się rozbieżności pomiędzy dokumentacją określoną w § 1 umowy, a stanem faktycznym
skutkująych koniecznośiązmiany technologii wykonania robó, któej nie moża był stwierdzićprzed rozpoczęiem wykonywania prac. 2. Strony dopuszczająmożiwośćzmian redakcyjnych,
omyłk pisarskich oraz zmian bęąych nastęstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach
publicznych bez koniecznośi sporzązania aneksu. 3. W razie zaistnienia istotnej zmiany
okolicznośi powodująej, ż wykonanie umowy nie leż w interesie publicznym, czego nie moża
był przewidziećw chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy moż zagrozićistotnemu interesowi bezpieczeńtwa pańtwa lub bezpieczeńtwu publicznemu, Zamawiająy moż
odstąićod umowy w terminie do 30 dni od powzięia wiadomośi o tych okolicznośiach. 4. W
przypadku, o któym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, Wykonawca moż żąaćod
Zamawiająego wyłąznie wynagrodzenia należego z tytuł wykonania częśi umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposó udostęniania informacji o charakterze poufnym (jeżli dotyczy):
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
17 z 18 2019-09-17, 15:22
Śodki słżąe ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin skłdania ofert lub wnioskó o dopuszczenie do udział w postęowaniu:
Data: 2019-10-02, godzina: 11:30,
Skróenie terminu skłdania wnioskó, ze wzglęu na pilnąpotrzebęudzielenia zamóienia (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłszeniem):
Nie
Wskazaćpowody:
Jęyk lub jęyki, w jakich mogąbyćsporzązane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udział w
postęowaniu
> j. polski
IV.6.3) Termin zwiąania ofertą do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skłdania ofert)
IV.6.4) Przewiduje sięunieważienie postęowania o udzielenie zamóienia, w przypadku
nieprzyznania śodkó pochodząych z budżtu Unii Europejskiej oraz niepodlegająych
zwrotowi śodkó z pomocy udzielonej przez pańtwa człnkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), któe miał byćprzeznaczone na sfinansowanie
całśi lub częśi zamóienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje sięunieważienie postęowania o udzielenie zamóienia, jeżli śodki słżąe
sfinansowaniu zamóieńna badania naukowe lub prace rozwojowe, któe zamawiająy
zamierzałprzeznaczyćna sfinansowanie całśi lub częśi zamóienia, nie został mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄE OFERT CZĘŚIOWYCH
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=92dc9...
18 z 18 2019-09-17, 15:22