Przetarg
66. Przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap II – montaż wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach Izby Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie (powtórka II).
termin składania ofert: 07.01.2020
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie: Przebudowa pomieszczeń
Izby Przyjęć oraz montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap II – montaż
wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach Izby Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie (powtórka
II).
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których
działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie
marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej
kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez
zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli
przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Ogłoszenie nr 638580-N-2019 z dnia 2019-12-23 r.
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
1 z 24 2019-12-23, 14:55
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać
adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie,
krajowy numer identyfikacyjny 81073345400000, ul. Jagiellońska 44 , 70-382 Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914329500, , e-mail biuro@spzozmswia.szczecin.pl, , faks
914329501.
Adres strony internetowej (URL): www.spzozmswia.szczecin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów
plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z
innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za
przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania
odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod
adresem (URL)
Nie
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
2 z 24 2019-12-23, 14:55
http://www.bip.spzozmswia.szczecin.pl/zamowienia-publiczne-powyzej-30-000-euro/robotybudowlane
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia
Nie
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod
adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików,
które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod
adresem: (URL)
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
3 z 24 2019-12-23, 14:55
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz
montaż systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap II – montaż wentylacji
mechanicznej w pomieszczeniach Izby Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie (powtórka II).
Numer referencyjny: 66/2019.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu
do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz montaż systemu
monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – etap II – montaż wentylacji mechanicznej w
pomieszczeniach Izby Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie (powtórka II). 2. Zakres zamówienia 2.
1. Zamówienie polega na wykonaniu wentylacji mechanicznej w pomieszczeniach Izby Przyjęć SP
ZOZ MSWiA w Szczecinie na podstawie projektu budowlanego i wykonawczego pn. „Przebudowa
wejścia do Izby Przyjęć wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie”
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
4 z 24 2019-12-23, 14:55
wykonanego przez ATΞLIΞR PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA KRZYSZTOF KALERT oraz
decyzji o pozwoleniu na budowę Roboty wykonywane bęąw dwóh nastęująych po sobie etapach.
Etap I - zakres robó obejmuje wykonanie wentylacji mechanicznej w nastęująych pomieszczeniach
Izby Przyjęć pom. nr 0/02, 0/04, 0/4A, 0/05, 0/08, 0/09, 0/10a, 0/10b wraz z kompletnącentraląnawiewno –wywienązlokalizowanąw pomieszczeniu piwnicznym i nagrzewnico –chłdnicąfreonową(ukłd N2W2). Etap II - zakres robó obejmuje wykonanie wentylacji mechanicznej w
nastęująych pomieszczeniach Izby Przyjęć pom. nr 0/12, 0/15, 0/17, 0/18a-b, 0/19a-c i obejmuje
rozbudowęukłdu N2W2 o pom. 0/15, 0/19c i istniejąy gabinet zabiegowy, wykonanie ukłdu
nawiewno –wywiewnego N3 W8, wykonanie instalacji wyciąowej W7. Etap II rozpocznie siępo
zakońzeniu robó we wszystkich branżch objęych etapem I, zaróno z przedmiotowego
postęowania, jak i z prowadzonego rónolegle postęowania obejmująego roboty w branż
budowlanej, elektrycznej oraz wykonanie instalacji wod., kan. i C.O. Podziałprac na etapy umożiwi
przeniesienie do zmodernizowanych pomieszczeńfunkcjonująej bez przerwy Izby Przyjęći
udostęnienie kolejnych pomieszczeńw celu wykonania robó objęych II etapem. 2.2. Projektowany
zakres robó: 1) wykonanie otworó w śianach działwych i konstrukcyjnych (w tym przewiertó),
2) wstawienie nadproż w śianach konstrukcyjnych, 3) wykonanie ukłdu nawiewno –wywiewnego
N2W2 skłdająego sięz: centrali nawiewno-wywiewnej w wykonaniu wewnęrznym, ustawionej w
pomieszczeniu piwnicznym znajdująym siępod pomieszczeniem biurowym nr 0/02, z wymiennikiem
krzyżwym do odzysku ciepł, nagrzewnico –chłdnicy freonowej, kompletu filtró (nawiew F7,
wywiew M5) oraz automatyki zasilająo –sterująej, 4) wykonanie ukłdu nawiewno –wywiewnego
N3W8 skłdająego sięz: centrali nawiewnej z kanałwąnagrzewnicąwstęnąelektrycznąi
nagrzewnico –chłdnicąfreonową filtró klasy F7 i F9, wentylatora wywiewnego, 5) wykonanie
czerpni i wyrzutni od centrali wentylacyjnej wraz z wyprowadzeniem ponad połc dachu, 6)
wykonanie przewodó wentylacyjnych z blachy stalowej ocynkowanej wraz z izolacjąmatami z
weły skalnej, 7) wykonanie w częśi pomieszczeńinstalacji wyciąowej, 8) wykonanie anemostató
nawiewnych i wyciąowych, 9) przełżnie instalacji kolidująych z trasąkanałó, 10) wykonanie
zabezpieczeńp. poż 3. Szczegółwy zakres zamóienia 3.1. Stan istniejąy (uwagi dotycząe
wykońzenia pomieszczeń: 1) pomieszczenia nr 0/02, 0/04, 0/04a, 0/05, 0/07, 0/08, 0/09, 0/10a, 0/10b
w któych montowana bęzie wentylacja, sąprzeznaczone do modernizacji w ramach rónolegle
prowadzonego postęowania p.n. „rzebudowa pomieszczeńIzby Przyjęćoraz montażsystemu
monitoringu i zagospodarowanie otoczenia –ETAP I –Przebudowa pomieszczeńIzby Przyjęćoraz
wykonanie nowego wejśia do budynku od strony półocnej dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie”, 2)
pomieszczenia nr 0/12, 0/17, 0/18a-b, 0/19a-c, w któych montowana bęzie wentylacja, sąprzeznaczone do modernizacji w ramach kolejnego etapu, w celu wyboru Wykonawcy zostanie
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
5 z 24 2019-12-23, 14:55
przeprowadzone postępowanie następne p.n. „Przebudowa pomieszczeń Izby Przyjęć oraz montaż
systemu monitoringu i zagospodarowanie otoczenia – ETAP III – Przebudowa pomieszczeń Izby
Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie”, 3) gabinety sąiadująe z szatnią(pom. 0/19), w któych
wykonana zostanie wentylacja, sąobecnie użtkowane i na tym etapie nie sąprzewidziane do
modernizacji, w zwiąku z powyżzym należ je dokłdnie zabezpieczyćna czas prowadzenia robó
(sprzę ruchomy zostanie usunięy), 4) pomieszczenia nr 0/13, nr 0/15 wraz z poczekalniąpomocniczą
w któych wykonana zostanie wentylacja, sąobecnie użtkowane i nie sąprzewidziane do
modernizacji na tych etapach, w zwiąku z powyżzym należ je dokłdnie zabezpieczyćna czas
prowadzenia robó, 5) we wszystkich wskazanych pomieszczeniach należ ująćwykonanie kompletnej
instalacji zgodnie projektem oraz uszczelnienie przejśćprzez śiany. 3.2. Projektowany zakres robó w
branż budowlanej: 1) zabezpieczenie pomieszczeń 2) wykonanie otworó w śianach działwych i
konstrukcyjnych (w tym przewiertó), wykonanie rozbióek sufitó podwieszonych i zabudó
kolidująych z trasąkanałó, 3) wstawienie nadproż w śianach konstrukcyjnych, 4) naprawa śian i
sufitó po wykonaniu przebić–obmurowanie, uszczelnienie, 5) w miejscach przejśia przewodó
wentylacyjnych i klimatyzacyjnych przez przegrody budowlane należ przewidziećwykonanie
otworó więszych o jeden rozmiar z uszczelnieniem, 6) w przypadku wykonywania obejśćelementó konstrukcyjnych minimalna wysokośćkorytarza moż wynieść2,2 m. 3.3. Projektowany
zakres robó w branż elektrycznej: 1) doprowadzenia zasilania do urzązeńz projektowanych tablic
T1 i T2, 2) podłązenie zasilania do urzązeń 3) przełżnie instalacji kolidująych z trasąkanałó.
3.4. Projektowany zakres robó w branż sanitarnej - instalacja wentylacji: 3.4.1. Etap I: 1) wykonanie
instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno –wywiewnej - ukłd N2W2 –skłdająej sięz centrali
nawiewno-wywiewnej, ustawionej w pomieszczeniu piwnicznym znajdująym siępod
pomieszczeniem biurowym nr 0/02, z wymiennikiem krzyżwym do odzysku ciepł, nagrzewnico –chłdnicąfreonową kompletem filtró, automatykązasilająo –sterująą wydajnośćN=1660m3/h,
W=1420m3/h, spręż350Pa (I etap), 2) czerpnięi wyrzutnięod centrali wentylacyjnej dobrano i
zaprojektowano w wykonaniu dachowym, jednak z uwagi na planowane wykonanie zadaszenia
podjazdu dla karetek w kolejnym etapie prac, aktualnie czerpniędachowąnależ zakońzyćprzy
śianie zewnęrznej budynku, 3) rozdziałpowietrza w obsłgiwanych pomieszczeniach zrealizowany
zostałza pomocąkratek nawiewnych i wyciąowych z dwoma rzęami lamel i przepustnicąmontowanych na kanałch, 4) montażw pom. nr 0/02, 0/04, 0/04a, 0/05, 0/07, 0/08, 0/09, 0/10a, 0/10b
przewodó wentylacyjnych: wykonane z blachy stalowej ocynkowanej (grubośćśianek kanał dla
dłgośi boku do 530 mm –0,7 mm, dla dłgośi bokó 530 –1000 –0,9 mm, łązone na kołierze
wykonane zgodnie z obowiąująymi normami, przewody wykonane w klasie szczelnośi min. B.,
kanał nawiewne zaizolowane matami z weły skalnej, nitowane –bez ostrych elementó i krawęzi
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
6 z 24 2019-12-23, 14:55
w kanałach), 5) kanały należy wyprowadzić na klatkę schodową i tam tymczasowo zakończyć – do
czasu kontynuowania robót w ramach II etapu, 6) kanały wentylacyjne prowadzone w
pomieszczeniach w przestrzeni sufitu podwieszonego, 7) wykonanie instalacji wyciągowej w
pomieszczeniu higieniczno – sanitarnym (pom. 0/05), 8) przełożenie instalacji kolidujących z trasą
kanałów (nie dotyczy to awaryjnego zrzutu helu, w tym miejscu należy dostosować przebieg i
przekroje kanałów wentylacyjnych do istniejącej rury), 9) uruchomienie centrali w celu obsługi
pomieszczeń objętych modernizacją w ramach I etapu. 3.4.2. Etap II: 1) rozbudowa układu N2W2 o
pom. 0/15, 0/19c oraz gabinet zabiegowy – montaż przewodów wentylacyjnych: wykonanych z blachy
stalowej ocynkowanej (grubość ścianek kanału dla długości boku do 530 mm – 0,7 mm, dla długości
boków 530 – 1000 – 0,9 mm, łączonych na kołnierze wykonane zgodnie z obowiązującymi normami,
przewody wykonane w klasie szczelności min. B., kanały nawiewne zaizolowane matami z wełny
skalnej, 2) wykonanie układu nawiewno – wywiewnego N3W8, obsługującego pom. 0/17 i 018a-b,
składającego się z: centrali nawiewnej (o wydajności 530m3/h, sprężu 200Pa) z kanałową nagrzewnicą
wstępną elektryczną i nagrzewnico – chłodnicą freonową R410A o mocy 5kW, filtrów klasy F7 i F9,
wentylatora wywiewnego o wydajności 530m3/h, sprężu 220Pa wyposażonego w filtr klasy MS, 3)
rozdział powietrza w pomieszczeniach izolatki, śluzy i wc na nawiewie zapewnią anemostaty
4-stronne z filtrem klasy H13, anemostaty należy montować na skrzynkach rozprężnych z
przepustnicą, 4) w pomieszczeniu śluzy należy ustawić podciśnienie w stosunku do pomieszczenia
izolatki, a nadciśnienie w stosunku do pozostałych pomieszczeń, 5) pomieszczenia szatni i WC (pom.
0/19a-c) obsługuje wentylator wyciągowy W7 o wydajności 180m3/h, sprężu 150Pa, 6) wyrzut od
wentylatora W8 i W7 należy wyprowadzić po elewacji budynku na dach do wyrzutni dachowej, 7)
wentylatory W7 i W8 powinny być wykonane w szczelnej obudowie akustycznej, 8) przewody
wentylacyjne: wykonane z blachy stalowej ocynkowanej (grubość ścianek kanału dla długości boku do
530 mm – 0,7 mm, dla długości boków 530 – 1000 – 0,9 mm, łączone na kołnierze wykonane zgodnie
z obowiązującymi normami, przewody wykonane w klasie szczelności min. B., kanały nawiewne
zaizolowane matami z wełny skalnej, 9) kanały wentylacyjne prowadzone w pomieszczeniach w
przestrzeni sufitu podwieszonego, 10) przełożenie instalacji kolidujących z trasą kanałów, 11)
ponowne uruchomienie centrali w układzie N2W2 w celu obsługi pomieszczeń objętych modernizacją
w ramach I i II etapu, 12) uruchomienie układów wentylacji wykonanych w ramach II etapu.
UWAGA: 1) należy dokonać wizji lokalnej i uwzględnić w wycenie ewentualną przebudowę
wewnętrznej instalacji wod. - kan., c.o. w przypadku kolizji z projektowaną wentylacją mechaniczną,
2) należy dokonać wizji lokalnej i uwzględnić w wycenie ewentualną przebudowę instalacji
elektrycznej, zasilania oświetlenia, oświetlenia ewakuacyjnego / awaryjnego w pom. 0/15 w
przypadku kolizji z projektowaną wentylacją mechaniczną, 3) przy montażu kanałów na elewacji oraz
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
7 z 24 2019-12-23, 14:55
czerpni i wyrzutni należy uwzględnić planowane docieplenie ścian zewnętrznych styropianem o
grubości 17 cm, wszystkie przepusty instalacyjne w elementach oddzielenia przeciwpożarowego
powinny mieć klasę odporności ogniowej (EI) wymaganą dla tych elementów - zgodnie z
obowiązującymi przepisami. 3.5. Zakres robót nie obejmuje: 1) naprawy i wykonania zabudów,
naprawy tynków i malowania ścian w miejscu wykonanych robót/przebić związanych z wykonaniem
zaprojektowanej wentylacji mechanicznej nawiewno – wywiewnej, 2) pomieszczeń znajdujących się
w projektowanej części socjalnej dla pracowników SP ZOZ MSWiA w Szczecinie – pom. nr 0/20 do
nr 0/33 – zgodnie z rys. PB/A/03 – Projekt budowlany – Architektura. 3.6. Podstawa wykonania
zamówienia: 1) projekt budowlany i wykonawczy pn. „Przebudowa wejścia do Izby Przyjęć wraz z
pomieszczeniami towarzyszącymi dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie przy ul. Jagiellońskiej 44 w
Szczecinie” wykonany przez ATΞLIΞR PRACOWNIA ARCHITEKTONICZNA KRZYSZTOF
KALERT –zakres robó obejmująy pomieszczenia Izby PrzyjęćSP ZOZ MSWiA w Szczecinie wraz
z pomieszczeniami towarzysząymi –pom. nr 0/01 do nr 0/18a-b oraz pomieszczenie 0/19A-C wraz z
sąiadująymi z nim gabinetami, 2) decyzja o pozwoleniu na budowę 3) opis przedmiotu zamóienia,
4) STWiORB, 5) wizja lokalna. 4. Informacje ogóne 4.1. Wykonawca przedstawi Zamawiająemu do
akceptacji wniosek materiałwy na każy element dla przedmiotowego przedsięzięia (wniosek
powinien zawierać certyfikaty na znak bezpieczeńtwa, deklaracje zgodnośi wyrobó z polskąlub
europejskąnormą aprobaty techniczne oraz gwarancje producentó dla montowanych urzązeńi
sprzęu. Przekazywane materiał powinny byćskatalogowane, opisane, uporząkowane i zgrupowane
wedłg branż. Zamawiająy zastrzega sobie 3 dni robocze na akceptację bąźodrzucenie wniosku.
4.2. W przypadku urzązeń materiałó lub technologii, dla któych podano w niniejszej SIWZ
konkretnąnazwęproducenta albo norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji
technicznych lub systemó referencji technicznych, Zamawiająy dopuszcza zastosowanie urzązeń
materiałó lub technologii rónoważych, o parametrach nie niżzych niżwskazane w niniejszej
SIWZ, albo norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemó
referencji technicznych rónoważych opisywanym. 4.3. Wykonawca winien wykonaćwszelkie prace
zabezpieczająe i pomocnicze, a w szczegónośi: 1) przetransportowaćniezbęne materiał,
włśiwie je zabezpieczyći skłdować 2) wykonaćniezbęne prace zabezpieczająe, mająe na celu
niedopuszczenie do uszkodzeńmienia i pomieszczeńSP ZOZ MSWiA w Szczecinie, 3) zaopatrzyćkadręwe wszelkie niezbęne śodki ochrony osobistej wraz ze szkoleniami i innymi elementami
niezbęnymi do wykonania przedmiotu zamóienia. 4.4. Wykonawca winien przygotowaćdokumentacjępowykonawcząwraz z pełąinformacjąjakośiową tj. charakterystykąużtych
materiałó oraz z podaniem sposobu ich konserwacji i użtkowania - dokumentacja powykonawcza
powinna byćdostarczona najpóźiej na dzieńprzed odbiorem końowym. Brak dokumentacji
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
8 z 24 2019-12-23, 14:55
powykonawczej na dzień przed odbiorem, anuluje rozpoczęcie procedury odbioru. 4.5. Wykonawca
jest zobowiązany do organizowania robót w sposób niekolidujący ze zwykłą działalnością
przedsiębiorstwa, jakim jest SP ZOZ MSWiA w Szczecinie. Z uwagi na konieczność utrzymania
ciągłości pracy Izby Przyjęć przez cały czas prowadzenia robót, ich kolejność i zakres musi być
ustalona z Zamawiającym przed rozpoczęciem prac. Wszelkie zmiany mogą być wprowadzane tylko
po dokonaniu szczegółowych uzgodnień z Zamawiającym. 4.6. Zamawiający informuje o braku
możliwości składowania materiałów i sprzętu w rejonie działań Wykonawcy. 4.7. Zamawiający
informuje, że na terenie SP ZOZ MSWiA w Szczecinie obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów
tytoniowych. 4.8. Prace mogą być prowadzone 24 godziny na dobę, za wyjątkiem prac głośnych i
uciążliwych, które należy zakończyć do godziny 22:00. 5. Obowiązki Wykonawcy: 1) protokolarne
przejęcie od Zamawiającego terenu budowy, 2) organizacja zaplecza budowy w miejscu uzgodnionym
z Zamawiającym (zaplecze techniczne i socjalno - higieniczne dla pracowników realizujących
przedmiot zamówienia), 3) współpraca i dostosowanie organizacji pracy przy wykonywaniu robót
budowlanych, przy wzajemnym poszanowaniu interesów Wykonawcy i Zamawiającego oraz
ewentualnego Wykonawcy wybranego w rezultacie innego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego rozstrzygniętego przez Zamawiającego i prowadzącego równoległe prace własne w
obszarze pomieszczeń Izby Przyjęć SP ZOZ MSWiA w Szczecinie. W ramach tego obowiązku
Wykonawca wykona następujące prace: zabezpieczy na własny koszt i ryzyko, w szczególności przed
zniszczeniem, uszkodzeniem, zakurzeniem i zalaniem mienie znajdujące się w miejscach
wykonywania robót budowlanych lub w pobliżu tych miejsc, 4) Wykonawca zobowiązany jest
wykonać i utrzymać na swój koszt ogrodzenie miejsc wykonywania robót budowlanych, strzec mienia
znajdującego się w miejscach wykonywania robót budowlanych oraz zapewnić w tych miejscach
warunki bezpieczeństwa, w szczególności bezpieczeństwa przeciwpożarowego (ochrony
przeciwpożarowej i zabezpieczenia przeciwpożarowego) oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, 5) od
chwili protokolarnego przekazania Wykonawcy terenu budowy, na którym będą wykonywane roboty
budowlane, Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza na tym placu, utrzymanie ładu i
porządku oraz usuwanie wszelkich odpadów powstałych wskutek wykonywania robót budowlanych
(na swój koszt), bez prawa składowania tych odpadów na terenie SP ZOZ MSWiA w Szczecinie, w
szczególności w pomieszczeniach w których prowadzone są prace, 6) najpóźniej w dniu rozpoczęcia
prac Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia kontenera na odpady budowlane w miejscu
wskazanym przez Zamawiającego, 7) opróżnianie kontenera o którym mowa powyżej, 8) wydatki
związane z umieszczeniem kontenera na odpady powstałe w związku z wykonywaniem robót
budowlanych, w tym wydatki na zakup kontenera, obciążają Wykonawcę, 9) do obowiązków
Wykonawcy w czasie wykonywania robót budowlanych należy utrzymywanie terenu budowy, na
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
9 z 24 2019-12-23, 14:55
którym będą wykonywane roboty budowlane, w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz
usunięcie z tych miejsc wszelkich urządzeń pomocniczych i zbędnych materiałów, odpadów i śmieci
oraz niepotrzebnych urządzeń, po zakończeniu robót budowlanych w danym dniu, 10) oznaczenie
terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzonych robót,
wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującymi przepisami, 11) Wykonawca
zobowiązuje się do umożliwienia wstępu do miejsc wykonywania robót budowlanych pracownikom
organów państwowych oraz służbom Zamawiającego, celem dokonania inspekcji budowy zgodnie z
zakresem zadań określonych aktami prawnymi oraz do udostępniania im danych i informacji
określonych prawem, 12) po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest
uporządkować i przekazać plac budowy Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego robót
budowlanych, 13) Wykonawca ponosi koszty poboru mediów (woda, energia elektryczna) w
wysokości 50,00 zł brutto za każdy tydzień pracy na obiekcie. Z tego tytułu Zamawiający wystawi
Wykonawcy fakturę VAT, 14) Wykonawca dostarczy na swój koszt materiały i jednostki sprzętowe, a
w szczególności urządzenia, maszyny, aparaty, narzędzia, niezbędne do wykonania robót
budowlanych, 15) od chwili protokolarnego przekazania Wykonawcy terenu, na którym będą
wykonywane roboty budowlane, Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza na tym
placu, utrzymanie ładu i porządku oraz usuwanie wszelkich odpadów powstałych wskutek
wykonywania robót budowlanych (na swój koszt), bez prawa składowania tych odpadów na terenie SP
ZOZ MSWiA w Szczecinie, 16) do obowiązków Wykonawcy w czasie wykonywania robót
budowlanych należy utrzymywanie terenu budowy, na którym będą wykonywane roboty budowlane,
w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usunięcie z tych miejsc wszelkich urządzeń
pomocniczych i zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń, po
zakończeniu robót budowlanych, 17) Wykonawca na zakończenie robót przedłoży zaświadczenia,
wystawione przez firmę posiadającą zezwolenia i uprawnienia przewidziane przez ustawodawcę w
ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.) o przyjęciu
na utylizację i składowanie odpadów (wywóz gruzu itp.), 18) Wykonawca ponosi odpowiedzialność
zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa za postępowanie z odpadami powstałymi
podczas wykonywania niniejszej umowy, 19) zgłaszanie Zamawiającemu robót ulegających zakryciu i
robót zanikających, 20) wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość
w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do
sprawdzenia przed ich zakryciem, 21) gruntowne sprzątanie obiektu po wykonanych pracach przed
odbiorem końcowym, 22) dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji odbiorowej robót, najpóźniej na
jeden dzień przed odbiorem końcowym, w tym: dokumentacji powykonawczej, protokołów prób,
badań i sprawdzeń, 23) zgodnie z art. 29 ust. 3 uPZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
10 z 24 2019-12-23, 14:55
Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w
zakresie realizacji zamówienia, noszących znamiona stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z
dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z póź. zm.). Zatrudnienie, o
któym mowa w zdaniu pierwszym, powinno trwaćprzez cał okres realizacji zamóienia.
Wykonawca na każe żąanie Zamawiająego jest zobowiąany wykazać ż osoby zatrudnione przez
niego lub przez Podwykonawcę śiadcząe pracęw rozumieniu art. 22 § 1 KP, sązatrudnione na
podstawie umó o pracę Wykonawca lub Podwykonawca skłdająZamawiająemu dowody zawarcia
umó o pracęw terminie 14 dni od daty skierowania żąania pod rygorem zapłty kary umownej w
wysokośi odpowiadająej wartośi 0,2% wynagrodzenia brutto Wykonawcy za każe naruszenie tego
obowiąku, 24) niezależie od obowiąkó wymienionych powyżj Wykonawca przyjmuje takż
nastęująe obowiąki: - w wypadku powstania uszkodzenia lub zniszczenia mienia w toku
wykonywania robó budowlanych - naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego, -
zatrudnienia osó posiadająych aktualne badania lekarskie, aktualne przeszkolenie w zakresie
bezpieczeńtwa i higieny pracy, bezpieczeńtwa przeciwpożrowego (zabezpieczenia
przeciwpożrowego i ochrony przeciwpożrowej) odpowiadająe rodzajowi wykonywanych prac oraz
przeszkolonych stanowiskowo w zakresie bezpieczeńtwa i higieny pracy, bezpieczeńtwa
przeciwpożrowego (zabezpieczenia przeciwpożrowego i ochrony przeciwpożrowej), - odsunięie
od wykonywania robó budowlanych każej osoby, któa przez swó brak kwalifikacji lub uprawnieńoraz z innego powodu zagraż w jakikolwiek sposó należtemu wykonaniu umowy lub naraż
Zamawiająego na szkody lub straty, - ponoszenie pełej odpowiedzialnośi za szkody spowodowane
przez wszystkie osoby zatrudnione przy wykonywaniu robó budowlanych, powstał w szczegónośi
na skutek naruszenia przepisó z zakresu bezpieczeńtwa i higieny pracy, bezpieczeńtwa
przeciwpożrowego (zabezpieczenia przeciwpożrowego i ochrony przeciwpożrowej), - w przypadku
wystąienia uszkodzeńlub zniszczeńpodczas odkrywania lub wykonywania otworó - naprawienie i
doprowadzenie ich do stanu poprzedniego (na koszt Wykonawcy), - w przypadku koniecznośi
odłązenia medió na terenie wykonywania robó, Wykonawca moż je odłązyćza uprzednią
pisemnązgodąZamawiająego (zgłszenie musi nastąićmin. na 3 dni robocze przed planowanym
odłązeniem).
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45331200-8
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
11 z 24 2019-12-23, 14:55
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita
maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art.
134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
1.Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 uPZP: 1) Zamawiający przewiduje możliwość
udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 uPZP, polegającego na powtórzeniu
podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, 2) przedmiot
zamówienia: powtórzenie robót budowlanych podobnych do określonych w zamówieniu
podstawowym, 3) wielkość lub zakres zamówienia: do 20% wartości zamówienia podstawowego, 4)
warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: warunki umowy podstawowej oraz ustalone w
wyniku negocjacji.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta
umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach: 70
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
12 z 24 2019-12-23, 14:55
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne
lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca łącznie wykaże,
że: a) wykonał należycie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie podobne roboty budowlane o wartości
brutto nie mniejszej niż 50 000,00 złotych – każda z nich. Za jedną podobną robotę budowlaną
Zamawiający uzna robotę obejmującą swoim zakresem roboty instalacyjne polegające na
wykonaniu wentylacji nawiewno – wywiewnej, zrealizowaną w budynku użyteczności publicznej,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek, Wykonawcy składający ofertę wspólną,
mogą spełniać łącznie. b) dysponuje lub będzie dysponował osobą spełniającą wymagania
dotyczące kwalifikacji zawodowych, będącą członkiem właściwej, okręgowej izby samorządu
zawodowego oraz posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej,
tj. uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń. W przypadku
składania oferty wspólnej ww. warunek, Wykonawcy składający ofertę wspólną, mogą spełniać
łącznie
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 4.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,
musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W odniesieniu
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
13 z 24 2019-12-23, 14:55
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez
Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i art. 24 ust. 5 pkt 1
uPZP.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy
Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa
wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU
WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ
SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA
SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
14 z 24 2019-12-23, 14:55
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3
USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPZP, 2) oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPZP
(załącznik nr 3 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, 3) dokumenty wymienione w § 5 pkt 1 –9 rozporzązenia
Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajó dokumentó, jakich moż żąaćZamawiająy od Wykonawcy w postęowaniu o udzielenie zamóienia (Dz. U. z 2016 r., poz.
1126), dotycząych innego podmiotu na któego zasobach Wykonawca polega, celem
potwierdzenia spełienia warunkó udział w postęowaniu, niezależie od charakteru prawnego
łąząych go z nim stosunkó prawnych. Obowiąek przedłżnia dokumentó, o któych mowa
w ppkt d) dotyczy tych dokumentó, któych przedłżnia Zamawiająy zażąałod Wykonawcy.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1
USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
dokumenty (załącznik nr 4 do SIWZ), 2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i
wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
15 z 24 2019-12-23, 14:55
(załącznik nr 5 do SIWZ),
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2
USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile nie
wynika ono z ustawy albo z innych dokumentów załączonych do oferty, lub dokumentów, o
których mowa w art. 26 ust. 6 uPZP, 3) dowód wniesienia wadium: 4) zobowiązania innych
podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia (w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych),
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie złotych:
dwa tysiące 00/100 zł). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w
jednej lub w kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu,
przelewem na konto Zamawiającego w Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział Szczecin, nr
konta: 70 1130 1176 0022 2137 2520 0001, z dopiskiem: „Wadium nr postępowania: 66/2019”.
Wiążąa jest data uznania rachunku Zamawiająego, 2) poręzeniach bankowych lub poręzeniach
spółzielczej kasy oszczęnośiowo-kredytowej, z tym ż poręzenie kasy jest zawsze poręzeniem
pieniężym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręzeniach
udzielanych przez podmioty, o któych mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsięiorczośi (Dz. U. z 2018 r., poz. 110, 650, 1000
i 1669). 3. Wadium wnoszone w formie poręzeńlub gwarancji: 1) oryginałdokumentu
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
16 z 24 2019-12-23, 14:55
potwierdzającego wniesienie wadium, winien zostać złożony w kasie Zamawiającego, a do oferty
przetargowej Wykonawca winien załączyć, w oddzielnym opakowaniu (tj. w sposób niezłączony z
ofertą), kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, 2) musi obejmować cały okres
związania ofertą, 3) powinno być wystawione na Zamawiającego, 4) koniecznym jest, aby
gwarancja lub poręczenie obejmowało odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę
wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 uPZP. Wadium wniesione w tej formie
musi być bezwarunkowe oraz realizowane na pierwsze żądanie Zamawiającego. 4. Zamawiający,
niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, zwróci
wadium wszystkim Wykonawcom z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a uPZP. 5. Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13.4. SIWZ,
jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po
zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7. Zamawiający na podstawie wniosku
Wykonawcy, który wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert, niezwłocznie
zwróci mu wadium. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na
rachunek Wykonawcy. 9. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego,
jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 3) Wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie
złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.
1 uPZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPZP, pełnomocnictw lub nie wyraził
zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPZP, co spowodowało brak
możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Tak
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
17 z 24 2019-12-23, 14:55
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w
postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
18 z 24 2019-12-23, 14:55
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie
katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do
sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na
jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
19 z 24 2019-12-23, 14:55
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja jakości i rękojmia za wady 20,00
Wysokość kary umownej za przekroczenie terminu realizacji zamówienia 20,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez
przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego
przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje
nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
20 z 24 2019-12-23, 14:55
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą
odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez
zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji
elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości
postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
21 z 24 2019-12-23, 14:55
zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod
rygorem nieważności, z uwzględnieniem ust. 2. 2. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany
postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych, w szczególności w następujących sytuacjach: 1) zmianie ulegnie stan prawny w zakresie
dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania
zamówienia lub wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, np. z uwagi na zmianę stawki VAT
(wynagrodzenie może być odpowiednio zwiększone lub zmniejszone w zależności od tego jaka będzie
zmiana stawki podatku VAT), 2) zmiany będącej następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub dokonanie przez
Zamawiającego zmiany w technologii wykonania robót, 3) zmiany będącej następstwem działania
organów administracji publicznej, w szczególności: przekroczenia określonych przez prawo terminów
wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 4) braku dostępu do mediów na skutek
awarii w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania
przedmiotu umowy powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, proporcjonalnie o
czas trwania awarii, 5) pojawienia się rozbieżności pomiędzy dokumentacją określoną w § 1 umowy, a
stanem faktycznym skutkująych koniecznośiązmiany technologii wykonania robó, któej nie
moża był stwierdzićprzed rozpoczęiem wykonywania prac, 6) kolizji z planowanymi lub
rónolegle prowadzonymi na terenie Zamawiająego przez inne podmioty inwestycjami, przy czym
zmiany te ograniczająsiędo zmian koniecznych powodująych uniknięie lub usunięie kolizji. 3.
Strony dopuszczająmożiwośćzmian redakcyjnych, omyłk pisarskich oraz zmian bęąych
nastęstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez koniecznośi sporzązania
aneksu. 4. W razie zaistnienia istotnej zmiany okolicznośi powodująej, ż wykonanie umowy nie
leż w interesie publicznym, czego nie moża był przewidziećw chwili zawarcia umowy, lub dalsze
wykonywanie umowy moż zagrozićistotnemu interesowi bezpieczeńtwa pańtwa lub
bezpieczeńtwu publicznemu, Zamawiająy moż odstąićod umowy w terminie do 30 dni od
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
22 z 24 2019-12-23, 14:55
powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 niniejszego
paragrafu, Wykonawca może żądać od Zamawiającego wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu
wykonania części umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-01-07, godzina: 12:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> j. polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających
zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące
sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
23 z 24 2019-12-23, 14:55
https://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=68547...
24 z 24 2019-12-23, 14:55